«شوخیها به برند ساقهطلایی آسیب نزده است» دیام برد
[ad_1]
مدیر بازاریابی این برند مینو معتقد است که شوخی های کاربران شبکه های اجتماعی با بیسکویت ساقه طلایی به گسترش فرهنگ مصرف این بیسکویت در نسل ها کمک کرده است.
به گزارش دی ام برد، سقه طلایی یکی از قدیمی ترین بیسکویت های ایرانی است که برای همه ما شناخته شده است و هنوز هم تقریباً در هر سوپرمارکتی به شکل همیشگی آن یافت می شود. اما در سال های اخیر این بیسکویت نوستالژیک سوژه بسیاری از شوخی های کاربران در شبکه های اجتماعی شده است; به اصطلاح به یک «میم» تبدیل شده است. اما حمیدرضا حامی مدیر بازاریابی گروه صنعتی مینو در گفتگو با دی ام برد نسبت به این شوخی ها با برند گلدن استم نگرش مثبتی دارد و معتقد است مخاطبان به عنوان یک دوست صمیمی و صمیمی با ساقه طلایی شوخی می کنند و حتی اینها. جوک ها توانستند فرهنگ مصرف را گسترش دهند.
جوک ها فرهنگ مصرف محصول را گسترش می دهند
حمیدرضا حامی مدیر بازاریابی گروه صنعتی مینو نظر مثبتی درباره جوک های بیسکویتی ساکی دارد. او می گوید: «به نظر من برند سقاتلایی یکی از با ارزش ترین برندهای تاریخ صنایع تولیدی ایران است. چرا که آنقدر توانسته در اذهان عمومی جایگاهی پیدا کند تا جایی که به عنوان یک برند ژنریک برای بیسکویت های با بافت گوارشی شناخته می شود.
او ادامه می دهد: «مخاطبان حتی در طنز و شوخی بدون قصد آسیب رساندن به برند محتوا تولید می کنند. آنها می خواهند مانند یک دوست صمیمی و صمیمی شوخی کنند. این شوخیها به برند ساقهطلایی آسیبی نزده است، اما توانسته است به گسترش فرهنگ مصرف بیسکویتهای سقاتلایی در طول نسلها و سالها کمک کند.»
با این حال، اسپانسر می گوید که این برند قصد ندارد به تنهایی یک کمپین تبلیغاتی برای تمسخر ساقه طلایی انجام دهد. وی در این رابطه توضیح می دهد: «در این مورد، مرز باریکی بین آسیب رساندن به برند و آسیب نرساندن به آن وجود دارد. با در نظر گرفتن اینکه شوخی برای علاقه مخاطب ساخته می شود و هیچ گونه اقناع از طرف ما وجود ندارد. ما ترجیح می دهیم این اتفاق در سطح کاربر رخ دهد تا اینکه بخواهیم کاری انجام دهیم.”
روش های مدرن تحقیقات بازار، منابع انسانی کمتر و داده های بیشتر
حامی در پاسخ به این سوال که فرآیندهای تحقیقات بازار در این گروه صنعتی چگونه انجام می شود، گفت: اگر به بازاریابی مدرن نگاه کنیم و بخواهیم این روش را در تحقیقات بازار به کار ببریم، طبیعتا باید از فناوری ها، روش ها و فرآیندهای امروزی استفاده کنیم. برای استفاده در طی دو سال و نیم گذشته در بخش بازاریابی گروه صنعتی مینو، با گردآوری و اجرای پروژه های مختلف در زمینه داده های ثانویه توانسته ایم تحلیل های خوبی انجام دهیم. اطلاعات به دست آمده را باید در اختیار شرکت های تولیدی گروه صنعتی مینو و همچنین صدا و سیمای قاسم ایران قرار دهیم و در صورت لزوم از آنها استفاده کنیم.
حامی میگوید: «از کاغذ و روشهای سنتی که قبلاً در تحقیقات بازار استفاده میشد، استفاده نمیکنیم و سعی میکنیم از فناوریها و نرمافزارهای مختلف استفاده کنیم. در بسیاری از پروژه های خود، از کاربران می خواهیم که داده ها را در قالب یک پرسشنامه آنلاین در اختیار ما قرار دهند. به این ترتیب سرعت پرسش و جمع آوری داده ها افزایش و میزان خطا کاهش می یابد. همچنین دامنه بازار هدفی را که می توانیم در زمینه تحقیقات بازار در مناطق مختلف جغرافیایی به دست آوریم افزایش می دهد.
وی معتقد است در رویدادها و نمایشگاه های مختلف که میزبان مخاطبان مختلف از نقاط جغرافیایی مختلف است، می توان بدون نیاز به افزایش نیروی انسانی، واقعیت های بازار آنلاین را در قالب پیامک حاوی لینک پرسشنامه انجام داد.
مینو 24 درصد از بازار بیسکویت را در اختیار دارد
گروه صنعتی مینو در سال 1338 تاسیس شد و امسال شصت و پنجمین سال فعالیت گروه صنعتی مینو می باشد. مدیر بازاریابی گروه صنعتی مینو درباره تغییرات سهم بازار مینو در یکی دو سال اخیر می گوید: «گروه صنعتی مینو مدت هاست که با حداقل 24 درصد سهم ریالی پیشتاز بازار بیسکویت ایران است. بازار بیسکویت بیشتر این سهم بازار به برندهایی مانند ساکتالای، پتی بور و تارد اختصاص دارد. این در حالی است که بیسکویت طلایی بیشترین سهم را دارد و به عنوان پرفروش ترین بیسکویت کشور شناخته می شود.
حامی درباره دسته بندی محصولات جدید می گوید: «در دو دهه اخیر به خصوص در سه تا چهار سال اخیر برندها و محصولات جدیدی را به گروه صنعتی مینو اضافه کرده ایم. یکی از آنها آدامس می جوید. قبلا فقط آدامس های فانتزی داشتیم که به شکل دراژه بود. اما از دهه 1980 و 1990، آدامس سفید با بافت مینی استیک و دراژه در بسته بندی ها و طعم های مختلف به صورت سالم، بدون شکر و آسپارتام در دسترس بوده است. در حوزه ویفر، برندهای جدیدی مانند کیتو و نانو به سبد ویفرهای گروه صنعتی مینو اضافه شدند. این ویفرها توسط شرکت های مینو و پارسمینو تولید می شوند. که در نمایشگاه شیرینی و شکلات ارائه کردیم.
او در مورد دسته بندی محصولات بیسکویت می گوید: «ما تنوع جدیدی به بیسکویت اضافه کرده ایم و همچنین روی محصولات جدید برای افزودن به سبد محصولات تمرکز کرده ایم. با توجه به رفتار مصرف کنندگان، بخشی از تقاضای بازار برای بیسکویت های چند دانه ای است و با ورود برند ساقه طلایی به سبد محصولات بیسکویت های چند دانه ای را اضافه کرده ایم.
به گفته حمیدرضا، گروه صنعتی حامی مینو نیز وارد صنایع غذایی شده و در دو سال گذشته شرکت ماریان کیشت و صنعت نیز به همین منظور به گروه صنعتی مینو اضافه شده است. این شرکت ادویه جات، محصولات غذایی و کنسرو عرضه می کند.
درآمد خوبی از پوف داریم
حامی ضمن اعلام توسعه سبد محصولات میان وعده گروه صنعتی مینو می گوید: «در گذشته فقط در زمینه پفک مرزه فعال بودیم. در حال حاضر چیپس و ذرت بو داده برند ریچی و اسنک فلفلی برند تیموس را به سبد میان وعده اضافه کرده ایم. به زودی وارد صنعت تراشه خواهیم شد. ما در تلاش هستیم تا سبد تنقلات گروه صنعتی مینو را توسعه دهیم زیرا با برند پفک درآمد خوبی در بخش خرده فروشی داشته ایم.
[ad_2]